Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
tor-al ticaret
Azdavay Haber Tanıtım

KÖPRÜ 3

Fehmi Nalbant

Fehmi Nalbant

Bu topraklara (Azdavay-Kayabaşı)1300 yılında Selçuklularca yerleştirilen Kayı Boyu Yörükleri atalarımız olarak bilinir.Günümüze gelen giyim tarzlarımız bunu teyit etmektedir. Devrekani Çayı Çatak Kanyonundan çıkıp, Valla Kanyonuna girene kadar sanki (Köyünüz için bıraktım) dediği 3 Km mümbit topraklar, Doğu-Batıya doğru yüzlerce dönüm araziler bırakarak uzar gider. Çayların bölüp ikiye ayırdığı bu karşılıklı yakaları, köyümüz kuruluşundan son 15-20 yıla kadar köy sakinlerinin inşa ettiği köprülerle birleştirilip, insan, koşulu-koşusuz hayvan, vahşi tabiat sakinleri ile yakın-uzaklardan gelip geçenlerin (İpek Yolu misali) geçişini sağlardı. Ekonomik ve özenti gibi sebeplerden, köyün boşalması iki köprüyü de sahipsiz ve bakımsız bıraktı. Coğrafi konumu itibarı ile mevsiminde metrelerce yağan karlar. Mart-Nisan da azgın sele dönüşüp, önüne kattığı ahşap yapı ve köprüleri denize taşımakta hiç tereddüt etmezdi. 1400 yıllarında Cinivirizliler, kayalara elma sirkesi dökülerek açtıkları 2 m genişliğinde ki yaya yolu ile köprü yapım sahasına ulaşıp, yaptıkları ULU KÖPRÜ yü, örnek alan o devrin sakinleri Atalarımız, en iri taşların ortalarına açtıkları çukurlara diktikleri Ardıç direkleri sel söküp götüremez. Ancak, geçmişte olduğu gibi, Gara Gozah ve Mıcık A’nın günlerce hızarla biçip hazırladıkları taban hatıllarını denize merhametsizce taşırdı. Sellerin çekilmesi ile yeni Köprünün açılış duası (AMİN)lerle sonlandırılarak tekrar geçişe sunulurdu. Bu vicdani hizmete bedeni gücü müsait olmayanlar (çivi parası) adı ile maddi destekle gönül huzuru bulurlardı. Yüzlerce yıl evvel, köyümüz kuruldu kurulalı atalarımız köprülere ivedilik tanıyıp. Alın teri akıtmış. Masraf edip köprüleri yapmış. Tamir ve tadil etmiş ki: Müslüman geçsin. Gavur geçsin. İyi-Kötü geçsin. Ehli-Yabani hayvan geçsin. Diye yaparak, Koşulu-koşusuz hayvanlarla geçip, ektikleri Tahıllarla kendi ve hayvanlarının rızıklarına rızık kattıkları gibi. Geçenlerin HAYIR DUAlarını alarak Ahretlerini mamur etmeye çalıştıkları gün gibi ayan beyan. Eskiden Adap, Gelenek görenek, Güven, İnanç, Yardımlaşma. ALLAH rızasını umarak yol, su köprü, ağaç diken ve çobanlık yaparken (mevsiminde) gördüğü aşısız (deşti) ağaçları aşılayan imanlı ihlaslı atalarımız vardı. Şimdi bakıyorum da, Dikilenleri çıkarıp atan, Ihlamur gölgesinde oturup kurusunlar diye sulamayıp kurutanlar. Hatta, Eskişehir’den getirip sokak araları, müsait alan ve köy meydanına zamanın Bel.Bşknı Sayın Osman Karakaş’ın görevlendirdiği 9-10 kişi ile dikilen yüzlerce evet yüzlerce fidanlara, su vermeyip sökenler gibi. Kurumalarını zevkle seyreden fesat ve ibretlikler var. Aile ve köy terbiyem Kötü söze müsaade etmez. Şimdi bakıyorum da fesatlıktan doğan KÖSTEK olmalar .Üzüyor inasanı. ALLAH o niyetlileri ıslah etsin. Ayrıca: Köyümüz tarihine not düşülerek, bu ibretlik fesatlığın geleceğimizin tanımasını isteme hakkım olsa gerek. Sayın akıl fukaraları yalan senaryolar yazarak fazla rezil olma. ve başkasının HAKKINA EL Uzatma ki.Şeref ve rütben artsın.Unutma.Oranın başka sahipleri de VAR.
Fehmi Nalbant
Kasım 2017

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
YAZARIN SON YAZILARI
Eski köy düğünleri - 20 Haziran 2019
KÖPRÜ 3 - 25 Kasım 2017
KÖPRÜ 4 - 25 Kasım 2017
Seyir Terası - 20 Kasım 2017
AZDAVAY MERKEZ CAMİİ - 10 Kasım 2017
Azdavay Köyleri - 29 Haziran 2017
NİNEMİN MÜDÜR LAKABI - 28 Nisan 2017
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ